김혜민  Hyemin Kim (Na Roda)

Communication design

na_roda@naver.com

+82(0)10.3092-3717

Illustration Toon LEAFO아기 이구아나 리뽀의 모험 이야기

LEAFO는 몸에 상상하는 식물을 피워낼 수 있는 능력을 갖고 있는 커다란 이구아나 종족으로 아직 성숙하지 못한 아기 리뽀와 리뽀의 불완전한 능력에 의해 탄생한 사족보행 꽃인 티니가  행방불명된 리뽀의 엄마 포레스티나를 찾아나서며, 엄마와 엮인 기이한 사건들 속에서 여러 신비한 세계를 모험하는 이야기를 다룬 ‘일러스트레이션 툰’이다. LEAFO는 기존 일러스트레이션과 툰의 한계점을 보완하여 일러스트레이션의 고퀄리티 작품성과 툰의 직관성, 다양한 소비층, 연재성이라는 장점을 접목하였다.

Leafo is a cub of iguana that can grow up plants and other on the back. On the other hand it give a birth to mysterious four-footed plant “Tiny” to go on an adventure with. This combie start a adventure to find lost monther Forestina. The book is “illustration toon” based on a story about this with some unexpected happenings and more. Leafo is fully mastered illustration with previous illustration with problem about unfixed age range and more.

BACKGROUND작업배경

10세 이하 아동 타켓의 동화에 편중되어 있던 기존 일러스트레이션은 작품의 퀄리티는 높지만 그에 비해 동화가 갖고 있는 ‘어린아이들만 보는 책’, ‘짧고 내용 없는 책’ 이라는 선입견에 갇혀 다양한 연령층이 향유하지 못한다는 한계가 있었다.

Most of the illustration pieces were limited to age group under 10. Therefore, they are highly influenced by the prejudice of “book for the kids” and difficult to attract adult group’s attention.

만화 즉, 툰은 이야기를 보다 실감나게 직관적으로 접할 수 있고, 10대부터 50대까지 다양한 연령층이 폭넓게 즐기며, 웹툰의 형태로 온라인에서도 활발히 소비되고 있고 연재를 함으로써 지속적으로 노출된다는 장점이 있지만, 반면에 그 장점에 힘입어 가볍고  자극적인 내용의 툰들이 여과없이 생산되고 있다는 단점이 있다.

Comic, as known as “toons” contains more active and interesting storyline to attract all age groups from 10’s to 50’s. So, some toons are published through internet called “webtoon” which is able to be serialized without limitation. However, some toon include numbers of violences and less-weighed story with that advantage.

일러스트레이션 툰은 기존의 일러스트레이션과 툰의 한계점을 극복하고자 새롭게 기획한 장르이다. 일러스트레이션의 고퀄리티 작품성과 툰의 직관성, 다양한 소비층, 연재성이라는 장점을 접목하여 절충된 방식이 특징이다.

Illustration is new genre to overcome the limitation of both illustrations and toons. It takes advantages of illustration’s high-quality Artistic value and toon’s immediacy, various ranges of customers and series.

CHARACTER캐릭터

몸에 상상하는 식물을 기를 수 있는 이구아나라는 설정을 가지고 메인 캐릭터들을 구상하였다. 메인 캐릭터 이름은 forest, leaf 등 자연의 소재를 모티브로 활용하였다.

The main characters envisioned ‘Iguana’ that could grow plants imaginable to the body. The name of the main character was created by using natural material such as forest and leaf as a motif.forest and leaf as a motif.

STORY스토리

일러스트레이션 툰 LEAFO(리뽀)는 독자들에게 ‘멈추지 않고 계속 걸어나가는 용기’라는 메세지를 전하고 있다. 리뽀가 모험을 하는 공간들은 모두 각각 부조리를 내포하고 있다. 그 부조리 속에서 리뽀가 대처해 나가는 모습, 자신의 목소리를 내는 법, 도움을 주기도 하고 받기도 하는 모습 등을 통해 독자들이 간접 경험을 하기를 바라면서 작품을 제작하였다.

The illustration toon LEAFO delivers the message of unstoppable strength to the the reader through the story. Leafo overcomes amount of irrationality with speaking with its own voice, corresponding with others and ects.

몸에 상상하는 식물을 피워낼 수 있는 구아나들. 그들은 일생에 단 한 번 ‘탄생의 열매’를 키워서 아이를 낳는다. 어느날, 아름답고 즐거운 구아나 숲에서 사람들이 그토록 기다리던 아이가 탄생한다. 포레스티나의 뒤를 이을 아기 구아나 리뽀!

In one day, Guana, the one who can give birth to a baby with one and only chancd in her life. One day, a waited child finally has born in guana forest. Leafo Guana, that will follow up of the Forestina guana!

사람들에게 구아나들은 아름답고 창의적이며 환상적인 존재들이다. 그런 존재의 새로운 생명은 사람들에겐 경이롭고 환희롭기만 하다.

Guanas are beautiful, creative and fantastic creatures to people. The birth of that creature is marvelous and amazing enough.

그렇게 누리던 기쁨도 잠시…. 구아나 숲에선 점점 알 수 없는 기이한 일들이 벌어진다. 수상한 열매의 등장, 불청객의 침입, 마을 사람들 집 곳곳에 나타난 괴이한 표식이 새겨진 열매들.., 그 열매를 먹은 후 괴물같은 모습으로 변하여 어딘가로 홀연히 사라져버린 마을 사람들…. 황폐해진 마을에 남은 사람들은 이제 더 이상 행복하지 않았다. 마을의 모든 사람들은 구아나들을 의심했고, 저주했다. 포레스티나와 리뽀는 절망에 빠지고 만다.

However, the happiness doesn’t last thy long. Appearance of mysterious fuits, attack of uninvited guest and suspicious fruits with strange marks delivered to villagers. After having that fruits, people turn into monsterous outlook and disappear at once. The people who left in the forest lost the motivation of life. People start to course and distrust guanas. Forestina and Leafo fell into despair.

그러던 중 하늘에서 번개가 치며 별안간 거대한 번개계단이 떨어지더니 포레스티나는 무언가 결심한 듯 잽싸게 번개계단을 올라탄다!  번개계단과 함께 순식간에 사라진 엄마, 그 아래 홀로 덩그러니 남은 아기…. 이제 구아나 숲에서 아기 구아나 리뽀를 축복하는 이는 단 한 명도 없다.

At that time massive thunder fell on the ground and thunder-stair appears in front of them. Forestina seems decided something and jump up to the stairs. The mother is no longer with the baby and it’s all alone. There is nobody who blesses the Leafo anymore.

마을 사람들에게 쫓겨 달아난 리뽀는 포레스티나를 찾아나서기로 결심한다. 아직은 너무나 어리고 나약한 리뽀와 그의 피조물이자 친구인 티니의 위험천만하고 신비한 모험!

Leafo escapes from villagers’ attack. It decides to find mother again with its creation and friend “Tiny”. The adventure is just begun!

LEAFO는 매 화마다 각기 다른 장소에서 벌어지는 이야기를 다룬다. 각 장소들에서는 리뽀를 둘러싸고 벌어지는 메인 스토리와 그 장소 안에서 소소하게 벌어지는 여러가지 단편 스토리들이 제공될 것이다. 단편 스토리들은 일상 툰처럼 스토리의 장대한 전개를 생각하지 않고 한 화 한 화 가볍게 감상할 수 있도록 제작된다. 독자들로 하여금 리뽀가 이끌어 나가는 메인 스토리로 캐릭터와 이야기 속 세계들을 전체적으로 감상하고, 각 장소별 단편 스토리로 리뽀가 모험하는 세계들을 더욱 자세하고 세부적으로 감상할 수 있도록 하려는 것이 목표이다.

LEAFO에서 다뤄질 세계들엔 1화에 등장하는 구아나 숲을 포함하여 달농장, 볼케이노 복합 단지, 전설의 라마 사막 , 말들의 땅, 심빙 타워, 프리즘 포카의 무릉도원, 기밀 구역 군수 섬, 춤추는 바위 형제의 땅, 움직이는 숲, 천일의 써커스 콜로세움 등이 있다.

 

Leafo takes each different places by each episodes. In individual places provide main storyline around leafo with some subordinate stories. Those subordinates will be light episode that readers can enjoy them without burden. The purpose of this book is to make readers to appreciate the story. Through figuring out the viewpoint of the world and main characters, they can help the readers to understand and dissolve into the story.

In first chapter of the book Leafo, several places gonna apper in the story including Guana Forest, Moon Plantation, Deep blue iceberg tower, Ground of ‘Talkies’, Paradise of Prism Focas, The legendary desert of Lama, Moving forest, Ground of dancing rock brothers  and so on.

BOOK

LEAFO는 매 화마다 테마가 다르다. 표지에 포켓을 달아서 그 포켓에 매 화마다 각기 등장하는 공간에 대한 이미지와 정보들을 메모리 카드처럼 담아서, 마치 주인공의 기억을 뒤져보거나 가방을 열어보는 것 같은 소소한 재미를 더했다.

LEAFO includes different spaces for each episodes. Every LEAFO books have pockets on the front cover putting the images or information about the place of each episode like memory pocket. Those design elements make you feel like to have little fun as if you are looking through the protagonist’s memory or opening the bag.

위 영상에선 리뽀 1권 전체 이미지가 재생된다. 비핸스를 통해 접속하면 영어판을 볼 수 있다.

In the above , the entire images of the LEAFO volume are reproduced. If you access Behance, you can see the English version.

DRAWING드로잉

다음은 메인 캐릭터와 그 외 각 공간에서 등장하는 여러가지 캐릭터를 연구하고 구상하면서 드로잉한 과정작업이다. 각 공간의 특성을 충분히 반영하도록 디자인 하는 것이 관건이었다.

The following is the process that developed mberous characters that appear in the story. Developing and designing character with ideal characteristics that describe spatial feature wasn’t a easy task.

다음은 달농장에서 사는 캐릭터들과 공간을 드로잉한 것이다. 달농장은 달을 재배하여 달쿠키, 달캔디, 달꿀, 달주스, 달가루, 달빵 등 달식품을 생산하는 농장이다.

The following are the characters and spaces drawn on the moon farm. Huge farm that Havarvests moon and produce moon products such as moon cookie, moon candy and more moon-based products.

다음은 심해로 뻗어 있는 빙하 타워에 사는 캐릭터들을 가볍게 드로잉한 것이다. 이곳은 빌런 무리가 중대한 작전을 꾸미고 있는 빙하 연구단지로 깊이 들어갈수록 금단의 실험이 행해지고 있다.

The followings are light drawings of the characters in the Deep-blue iceberg complex. This is a glacier research complex where the Villains are building a scary operation. The more deep the place is, the more forbidden experiments are being conducted here.

FIGURE피규어

GOODS굿즈

리뽀가 몸에서 상상하는 식물을 기를 수 있다는 점에 착안하여 식물 자수 패치를 개발하였다. 주로 열매가 많은데, 각 식물들은 제각기 효능을 갖고 있다. 심장이 너무 두근두근거리며 잦아들지 않을 때 먹는 두근 열매, 마음이 차갑게 식었을 때 마음을 보듬어주는 청방울 알타리 열매, 먹으면 날개가 돋는 나비꽃 등이있다. 소중한 사람들에게 선물해도 좋고, 무언가 염원하는 게 있다면, 열매 몇 개씩 지니고 있으면 좋다. 먹을 수 있다면 더 없이 좋겠지만, 그렇다고 먹지는 말자.

I have developed a plant embroidery patch considering that Leafo can grow plants imaginable from the body. There are the pitapat fruit that is eaten when the heart is so thrilled, the blue ball young radish fruit that comforts you when your heart is cold and It is mainly fruits, the butterfly flower that wings up when eaten and so on. Each plant has its own efficacy. It is good to give it to precious people, and if there is something to wish for, it is good to have several fruits. If you can eat it, it will be better, but do not eat it.

MAKING INTERVIEW메이킹 인터뷰

PRODUCTION CREW

김혜민 Hyemin Kim
(나로다 Na Roda)

STORY
김의찬
나로다
이현욱

ASSISTANTS
이현욱
김지우
김재원
최소윤
박제호
전진실
김민서
최경윤
전아현
윤예림
김민주
최성은
우민주
강태우
이윤지
이보나
추송이랑
임현지
김명현

FIGURE
이현욱
나로다

VIDEO
최소윤

PICTURE
나로다

김혜민  Hyemin Kim (Na Roda)

Communication design

na_roda@naver.com

+82(0)10.3092-3717

캐릭터 작업과 스토리 텔링을 좋아하며 캐릭터 대중화 및 상업화를 목표로 다양하게 작업하고 있습니다. 보다 심도 깊고 세계관이 탄탄한 캐릭터 작업을 지향합니다.